Bij FitnessDepot staan we voor de kwaliteit en duurzaamheid van onze producten. We volgen de Europese en Belgische wetgeving omtrent conformiteit, wat betekent dat je mag verwachten dat de door ons geleverde artikelen voldoen aan de redelijke verwachtingen. Als dit niet het geval is of als een product defect raakt, doen we er alles aan om het probleem voor je op te lossen.
Onze garantie
- Eigen merklijnen:
Op alle artikelen uit onze eigen merklijnen bieden wij standaard levenslange garantie op de frames/constructies en tot 3 jaar garantie op andere onderdelen. Dit betekent dat je bovenop de standaard wettelijke garantie van 24 maanden, bij FitnessDepot nog eens 12 maanden extra garantie ontvangt, zodat de totale garantietermijn uitkomt op 36 maanden.
Wij bieden deze verlengde garantie standaard aan bij elke bestelling, zonder extra kosten, omdat wij vertrouwen in de kwaliteit van onze producten. - Artikelen van derden:
Voor artikelen van derden, dus niet afkomstig uit onze eigen merklijnen, gelden de garantievoorwaarden van de betreffende fabrikant. De garantietermijn van elk artikel kun je terugvinden in de specificaties op de productpagina in onze webshop. Wanneer de garantietermijn niet is vermeld, geldt de wettelijke standaardgarantie van 2 jaar. Je kunt de garantietermijn van een specifiek artikel altijd opvragen bij onze klantenservice.
Wat de garantie dekt
De garantie dekt het kosteloos herstellen van gebreken die zich tijdens de garantieperiode voordoen en onder de garantie vallen. Wij beoordelen zelf of we een vervangend onderdeel leveren, het product repareren of omruilen. Houd er rekening mee dat de montage of demontage van vervangende onderdelen of artikelen niet onder de garantie valt, en dit zelf geregeld dient te worden door de klant.
Bij defecten sturen wij op onze kosten het vervangende onderdeel of artikel toe, of halen we het defecte product op voor reparatie. Vervangen onderdelen en artikelen die bij ons achterblijven, worden ons eigendom.
Zakelijke klanten
Voor zakelijke en commerciële klanten (zoals sportscholen, personal trainers, fysiotherapeuten, hotels, verenigingen, scholen, enz.) gelden afwijkende garantievoorwaarden. Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie of raadpleeg onze zakelijke algemene voorwaarden.
Uitzonderingen op de garantie
Onze garantie dekt geen defecten die het gevolg zijn van onjuist gebruik, overbelasting, installatiefouten, montagefouten of gebrek aan onderhoud. Ook lichte lakschade op gepoedercoate of gelakte onderdelen, minimale vliegroest (die eenvoudig te verwijderen is) op stalen onderdelen, gebruikssporen op contactoppervlakken (zoals verf, lak en coatings), en slijtage door gebruik (zoals op bekleding, vloerbedekking, kabels en elastieken) vallen niet onder de garantie.
Onze krachtapparatuur is ontworpen voor intensief gebruik, maar slijtage als gevolg van hoge mechanische belasting is uitgesloten van de garantie. Ook lakschade door contact tussen twee metalen oppervlakken, zoals halterschijven en halterstangen of frames en accessoires, is niet gedekt door de garantie.
Slijtageonderdelen, zoals kussens en bekleding, staalkabels, katrollen, elastieken, kunststoffen, rubbers, coatings en vloerbedekkingen, vallen niet onder de garantie. Elektronische onderdelen en computeraccessoires zijn ook uitgesloten van garantie, tenzij anders vermeld in de productomschrijving.
Bij onze halterstangen kan, afhankelijk van de coating, corrosie of roest optreden door vuil, vocht, zweet en magnesiumpoeder. Ook het buigen van halterstangen is vaak uitgesloten van garantie, omdat deze bij normaal gebruik niet permanent kunnen vervormen. Meer informatie over het onderhoud en gebruik van halterstangen kun je hier vinden.
Schade melden
Als een artikel tijdens gebruik beschadigd raakt of defect raakt binnen de garantietermijn, kun je dit melden aan onze klantenservice. Voor een snelle verwerking vragen wij je de volgende informatie te verstrekken:
- Het bestelnummer of factuurnummer van de aankoop;
- Een gedetailleerde beschrijving van de schade of het defect en de omstandigheden die tot de schade hebben geleid;
- Foto's of video's waarop de schade of het defect duidelijk zichtbaar is.
Na ontvangst van de melding zal onze klantenservice het probleem bekijken en zo snel mogelijk contact met je opnemen over de afhandeling. Als het defect binnen de garantie valt, zoals bij materiaal- of fabricagefouten, zullen wij kosteloos het artikel of onderdeel vervangen of repareren. Schades als gevolg van onjuist gebruik vallen buiten de garantie.
Ons uitgebreide onderdelenmagazijn en vakwerkplaats stellen ons in staat om defecte onderdelen snel te repareren of vervangen. Als een onderdeel niet direct beschikbaar is, bestellen wij dit bij de fabrikant, wat meestal een snelle levertijd heeft. Houd er rekening mee dat het vervangen van onderdelen niet onder de garantie valt, en je zelf verantwoordelijk bent voor de installatie. Onze klantenservice kan je hierbij ondersteunen indien nodig.
Beschadigd bij ontvangst
Als je artikel beschadigd is bij ontvangst of niet goed werkt, verzoeken we je om dit zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 dagen, aan onze klantenservice te melden. Indien je de schade bij levering al constateert, vraag de leverancier dan om een aantekening te maken op het ontvangstbewijs en maak duidelijke foto's van de beschadigde zending. Houd er rekening mee dat lichte lakschade op gepoedercoate of gelakte onderdelen niet onder de garantie valt, maar je kunt altijd foto's naar ons sturen zodat wij dit kunnen beoordelen.